
Ruokaa puolessa tunnissa tarjoaa yleisölleen inspiraatiota helppoon arkiruokaan ja ammattiruoanlaittajan laatimia toimivia reseptejä aterioihin, joiden valmistus vaatii aktiivista työaikaa maksimissaan puoli tuntia. Saat jokaisessa postauksessa ohjeet muokata reseptiä sopivaksi tyypillisimmille erikoisruokavaliolle. Lisäksi löydät blogista ja somesta runsaasti kasvisruokareseptejä!
Blogi keskittyy pääruokiin ja pääruoille sopiviin lisukkeisiin. @ruokaa_puolessa_tunnissa instagrammista saat inspiraatiota myös helppoihin ja terveellisiin aamiaisiin, välipaloihin ja iltapaloihin.
Ruokaa puolessa tunnissa brändin missio
On tarjota helppoja, terveellisiä ja monipuolisia arkireseptejä pääruokiin, aamiaisiin, välipaloihin ja iltapaloihin ihmisille, jotka elävät kiireistä arkea, mutta haluavat nauttia terveellisestä ja herkullisesta ruoasta. Ruokaa puolessa tunnissa tarjoaa myös mahdollisuuden suomalaisille elintarvikealan yrityksille ja keittiövälineitä myyville verkkokaupoille saada omat tuotteet tuhansien ruoanlaitosta kiinnostuneiden ihmisten näköpiiriin herkullisten reseptien kanssa blogissa ja somessa.
Kiinnostaako affiliate kumppanuus tai kaupallinen yhteistyö? Ota yhteyttä!
Tarina & henkilö brändin takana

Ruokaa puolessa tunnissa sisältöjen tarina alkoi syksyllä 2021, kun opiskelin ammattikorkeakoulussa digitaalista markkinointia ja viestintää. Aiemmin työurallani olin toiminut ammattiruoanlaittajana ja reseptiikan kehittäjänä yli seitsemän vuotta.
Olen aina rakastanut hyvää ruokaa, ruoanlaittoa ja reseptiikan kehittämistä, mutta väsyin tekemään niitä työkseni ammattikeittiössä. Päätin kolmekymppisenä vaihtaa alaa ja lähdin tavoittelemaan unelmaani sisältömarkkinoinnin parissa työskentelystä.
Halusin markkinoinnin opintojen ohella kokeilla, osaisinko luoda brändin, jonka sanoma puhuttelee yleisöä. Halusin opintojeni ohella kokeilla, miten hyvin osaisin tehdä ammattimaista sisältömarkkinointia ja hankkia yleisöä luomalleni brändille nollabudjetilla opiskelijana.
Ajattelin, että tarvitsen jonkin konkreettisen näytteen osaamisestani, jotta työllistyn markkinoinnin alalle opintojeni jälkeen. Minulle oli luontevaa kokeilla siipiäni sisältömarkkinoinnin ammattilaisena ruokasisältöjen parissa, sillä olen aina rakastanut hyvää ruokaa.
Vuodet ammattikeittiössä laitoskeittiötoiminnan vastaavana emäntänä ja reseptiikan ammattilaisena myös opettivat minut taitavaksi luomaan reseptiikkaa erityisruokavalioille. Työssäni laitoskeittiötoiminnan vastaavana emäntänä opin luomaan paitsi helppoja arkiruokareseptejä, myös toimivaa gluteenitonta reseptiikkaa, maidotonta reseptiikkaa, kasvisreseptejä ja vegaanisia reseptejä.
Helppoja arkiruokareseptejä jokaiselle
Huomasin vuosien aikana työskennellessäni ravitsemisalalla, että useimmat ihmiset haluaisivat syödä terveellisesti ja monipuolisesti arjessaan, mutta se on monille haastavaa elämän hektisyyden takia. Monilla myös on jokin erikoisruokavalio, jonka kanssa saattaa olla haastavaa löytää valmiita omaan dieettiin sopivia reseptejä.
Syksyn pimeinä iltoina 2021 AMK opintojeni ohella ideoin ruokasisältöbrändiäni. Muodostin mielessäni sloganin: "Kokataan helppoa arkiruokaa puolessa tunnissa." Noiden sanojen ympärille alkoi muodostua ruokaa puolessa tunnissa konsepti.

Alkuvuodesta 2021 koin burnoutin, sillä olin ollut vaativassa ja joustamattomassa työssä laitoskeittiötoiminnan vastaavana emäntänä 30h/vko sopimuksella, sekä opiskellut täysipäiväisesti ammattikorkeakoulussa kuukausien ajan. Noina aikoina olin unohtanut huolehtia itsestäni ja syödä hyvin.
Burnoutin jälkeen halusin huolehtia itsestäni aiempaa paremmin. Koin tärkeäksi kokata ja syödä terveellistä sekä maukasta ruokaa, joka tukee terveyttä ja hyvinvointia arjessa.
Halusin myös auttaa muita löytämään uusia ideoita helppoihin ja terveellisiin arkiruokiin, jotka sopivat kiireiseenkin arkeen. Minulla on vaadittava osaaminen monipuolisten ja terveellisten arkiruokareseptien koostamiseen erilaisille ruokavalioille ja vahva intohimo hyvään ruokaan.
Ruokaa puolessa tunnissa brändi sai alkunsa halustani koittaa siipiäni sisältömarkkinoinnin ammattilaisena sekä luoda itselleni ja muille helppoa ja toimivaa arkiruokareseptiikkaa, joka maistuu hyvältä ja antaa energiaa arkeen.
Vuodessa tuhansien ihmisten yleisö nollabudjetilla
Ruokaa puolessa tunnissa verkkosivusto avattiin yleisölle helmikuussa 2022 ja some hieman aiemmin. Helmi-maaliskuussa 2023 Ruokaa puolessa tunnissa blogissa vieraili yli 2000 kävijää kuukaudessa ja instagram tili tavoitti kuukausittain 1700-3000 instagram käyttäjää. Facebookissa brändin reel videoilla oli useita tuhansia katselukertoja.
Onnistuin osa-aikaisen palkkatyön ja täysipäiväisen AMK opiskelun ohella hankkimaan Ruokaa puolessa tunnissa brändin sisällöille yhden vuoden aikana tuhansien ihmisten yleisön. Sain kiittävää palautetta resepteistä, minulta toivottiin jatkuvasti uusia sisältöjä ja ideoita uusista resepteistä ja annoskokonaisuuksista tuli mieleen edelleen säännöllisesti.
Yrittäjyys, opinnot ja palkkatyö
Kolmantena AMK opintovuonna aloin etsiä Ruokaa puolessa tunnissa brändille saamani menestyksen siivittämänä töitä sisältömarkkinoinnin ammattilaisena. Huhtikuussa 2023 minusta tuli kevytyrittäjä osa-aikaisen palkkatyön ja AMK opintojen ohella, eikä aikani enää riittänyt Ruokaa puolessa tunnissa sisältöjen tekemiseen.
Projektit, joissa laskutuspalvelun kautta autoin muita yrityksiä sisältömarkkinoinnissa, brändin kehittämisessä ja hakukoneoptimoinnissa alkoivat täyttää kalenteriani vauhdilla. Samaan aikaan olin osa-aikaisessa myyjän työssä ja tein kiireellä valmiiksi viimeisiä AMK kursseja sekä opinnäytetyötäni.
Ruokaa puolessa tunnissa jäi tässä kohtaa sivuun, sillä huomasin jälleen olevani aivan oman jaksamineni äärirajoilla. Huhtikuulta joulukuulle 2023 olin osa-aikaisessa palkkatyössä, toimin kevytyrittäjänä sekä suoritin AMK opinnot loppuun aikataulussa.
Noiden kuukausien aikana hoidin myös oman Vaikuttavaa Sisältöä yritykseni perustamisen. Joulukuussa 2023 sain AMK opinnot päätökseen. Vain kaksi viikkoa myöhemmin 1.1.2024 aloitin päätoimisen yrittäjyyden omassa Vaikuttavaa Sisältöä yrityksessäni, auttaen suomalaisia pk-yrityksiä vaikuttavassa ja tuloksellisessa sisältömarkkinoinnissa.
Vaikuttavaa Sisältöä tmi
Päätoimisen yrittäjyyteni ensimmäisten kuuden kuukauden aikana olen saanut auttaa monenlaisia yrityksiä verkkosivujen hakukonenäkyvyyden parantamisessa. Olen saanut sanoittaa erilaisten yritysten tarinaa, palveluita ja tuotteita yrityksen unelma-asiakkaita puhuttelevalla tavalla.

Olen auttanut yrittäjiä ja yrityksiä saamaan äänensä kuuluviin digitaalisessa maailmassa. Olen saanut olla monessa mukana verkkokaupan hakukoneoptimoinnin kouluttamisesta erilaisiin sisällöntuotannon töihin.
Yritystoimintani alkoi vauhdikkaasti ja töitä on riittänyt, mutta keväällä 2024 huomasin yhä kaipaavani Ruokaa puolessa tunnissa sisältöjen tekemistä. Minulla on yhä vahva intohimo hyvään ruokaan sekä halu kokata helppoa ja terveellistä arkiruokaa, jota on ilo syödä.
Tiedän myös, että tuhannet ihmiset kaipaavat päivittäin inspiraatiota helppoihin maksimissaan puoli tuntia aktiivista työaikaa vaativiin arkiresepteihin. Tuhannet ihmiset elävät kiireistä arkea, mutta tahtovat syödä ravitsevaa, herkullista itse tehtyä ruokaa, aamiaisia ja välipaloja.
Minulla on sisältömarkkinoinnin ja ruoan ammattilaisena erinomaiset valmiudet tarjota sinulle inspiraatiota helppoon arkiruokaan. Tämän lisäksi voin ja haluan auttaa kotimaisia elintarvikealan yrityksiä ja keittiötarvikkeita myyviä yrityksiä tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita Ruokaa Puolessa Tunnissa brändin sisältökanavissa.
Keväällä 2024, vuoden tauon jälkeen, päätin jatkaa Ruokaa puolessa tunnissa brändin tarinaa osana Vaikuttavaa Sisältöä yritystoimintaani. Toteutan vaikuttavia ruokasisältöjä ja reseptejä, joita yleisö haluaa kokeilla ja autan elintarvikealan yrityksiä sekä keittiötarvikkeita myyviä verkkokauppoja tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita.
Kiitos, että luit tarinani!
Haluan antaa siulle inspiraatiota kokata helppoa, monipuolista ja terveellistä arkiruokaa, jota on nautinnollista syödä. Haluan auttaa suomalaisia elintarvikealan yrityksiä ja keittiövälineiden myyjiä tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita ja kasvattamaan omaa tunnettuuttaan.
Jos kiinnostuit yhteistyöstä ja haluaisit saada lisää tietoja Ruokaa puolessa tunnissa brändin arvoista, kohderyhmästä ja yleisöstä, ota yhteyttä!
"Kokataan helppoa arkiruokaa puolessa tunnissa!
-Tiina